28 Ekim 2016 Cuma

Mine Atanman Ekmekleri ile Atatürk'ün Sevdiği Lezzetler Etkinliği


Geçtiğimiz hafta sevgili Çınarağacım Elif'in daveti ile Tunalı'da bulunan Ege Restaurant'ta çok güzel bir tadım etkinliğine katıldım.Etkinliğin  29 Ekim temalı olarak Atatürk'ün sevdiği lezzetleri tatmak amaçlı oluşu tabi ki ayrı bir önem kazandırdı.


Metin Terzi'nin ellerinden nefis mezeler ile Mine Ataman ekmekleri.

Hernekadar çok fazla balık menüsü bana hitap etmese de hepsinin tadına baktım.Bir izmirli olarak en çok börülceli olana bayıldım.Ama genel olarak ben ekmekleri o kadar çok beğendimki karnımı sırf ekmekle doyurabilirdim o gün.Mine hanım bize ekmeğin tarihçesi ve taaa eski uygarlıklarda bile ekşi maya ile nasıl yapıldığını ve 100 den fazla çeşiti olduğunu anlattı.Ayrıca Atatürk'ün sofra kültürünü ve ekmek hakkında daha bir çok konu hakkında çok hoş sohbetler oldu.


Ben özellikle bu incirli cevizli ekmeğe bayıldım.Ekşi maya ve gerçek tam buğday unu ile yapıldığı için hem çok sağlıklı hemde çok leziz.Mine hanım bu kadar lezzetli ekmekler yaparken nasıl bu kadar zayıf kalabiliyor bravo doğrusu.Ekmeklerini direk kendi sitesinde bizlerin hizmetine sunuyor.Birbirinden lezizi bu ekmeklere ulaşmak isterseniz www.mineatamanbread.com adresini ziyaret edebilirsiniz.




 

Diğer blogger arkadaşlar ile bol muhabbetli çok keyifli bir gün geçirdim.



 Bu güzel anlamlı günde sosyopix  resimlerimizden oluşan kitap ayracı ve Atatürk resimli magnetler ile bizimleydi.

Ayrıca önceden kullandığım ve çok memnun kaldığım ürün olan Hc Ovex ile Saç Bakım bizi destekleyen diğer bir sponsor firma idi.

Davet için sevgili Elif ve harika sohbet ve leziz ekmekler içinde Mine hanıma tekrar çok teşekkürler.


27 Ekim 2016 Perşembe

Star Wars Dark Vader Hayranlığı

Bir önceki yazımda çocukların fantastik karakter beğenilerinin yaş ilerledikçe değiştiğinden bahsetmiştim.Ali Eren Eymen yaşlarındayken uzunca bir süre Spiderman ve o dönemlerde popüler olan Ben Ten hayranıydı. Yaşı büyüdükçe hayranlığı değişti.Şuan starwars hayranı.Özellikle de Dark Vader.


Onun için çok gizemli güçlü biri geliyor Dark Vader.Hele de ışın kılıcı.Ali Eren içinde okul çantası alırken ilk karakterimiz tabi ki de starwars  oldu.  Sanırım yaşı büyüdükçe daha da değişik kahramanlar hayatımıza girecek.Ama uzun bir süre Dark Vader bizimle kalacak gibi.
Eymen için kostüm alınır da diğer oğlan durur mu? Tabi kide hayır.Oda sevdiği karakterin kostümünü istedi.Hazır Eymen için alırken karakterdükkanı.com dan Ali Eren  içinde star wars kostümü aldık.

Korkuyorum bunun daha ilerisi ne olacak. Yaşı 14-15 olan  erkek anneleri beni neler bekliyor bir soyleyiverin:)

26 Ekim 2016 Çarşamba

Yine Seni Seçtik Spiderman :)

Bu erkek  çocuklarının fantastik kahraman merakı nereden geliyor merak ediyorum.Sanki o fantastik kahramanlar bizimle yaşıyor da  bunlarda onları örnek alıyor gibi.Bu özentinin hatta belirli yaşlarda değişiklik gösterdiğini gözlemledim .Eymen'in 2 sendir gözde kahramanı spiderman( örümcek adam). Spidermanli yeleğimiz, defterlerimiz,kalemlerimiz tişörtlerimiz var.Bu sene ilkokula başladı ve bilin bakalım okul çantamız hangi kahramanlı.Evet bildiniz Spiderman :).Çantası suluğu beslenme çantası kalemliği her şeyde o.

Ali Eren'de Eymen yaşlarındayken büyük Spiderman hayranıydı.Büyüdükçe fantastik karakterleri değişti.Daha teknolojik ve uzaylı karakterleri sever oldu.Tabi abiden bize mirasta spiderman hayranlığı oldu.

Hazır okul çanta setimizde tam istediğimiz gibi olunca Eymen bunu birde  örümcek adam kostümü ile taçlandırmak istedi haliyle.Böylece sanırım Eymen nirvanaya ulaşmış olacak.Piyasada kostüm satan firma çok malum.Ama televizyonlarda da görüyoruz ki internetten alışveriş epey güven isteyen bir şey. Bunun için bildiğiniz güvendiğiniz sitelerden alışveriş yapmalısınız.Biz okul setimizi de aynı siteden almış ve inanılmaz memnun kalmıştık.Bu seferde tercihimiz yine aynı site yani Karakterdükkanı.com oldu.



Sitede çocuğunuzun sevdiği bir çok karakterin kırtasiye ürünlerinden tutunda,nevresim setine,kostümüne ve oyuncaklarına kadar her şey var.Aslında çocukların doğum günlerinde olmak istedikleri kahramanın kostümünü alıp onu bu şekilde mutlu etmek çok güzel olur bence.

Karakter arayışı içindeyseniz yada küçük bir süpriz arayışınız varsa mutlaka siteye bir göz atın derim.

18 Ekim 2016 Salı

Yatsan ile Evinize Rahatlık ve Şıklık Katın

Biz bayanların ev dekorasyon hevesleri hiç bitmez sanırım.Her yıl yeni modeller ve yeni yeni ürünler piyasaya sürülüyor ve bir önceki yıl aldığımı ürün 2-3 yıl içinde maalesef gözümüze hoş gelmiyor.

Şahsen ben evleneli 12 yıl bitmek üzere.Evimde evlenirken aldığım oturma grupları hala duruyor.Sağlam mı evet çok sağlam ama modası geçeli yıllar oluyor.Artık daha modern ve renkli bir takım istiyorum. Üstelik oturma odam küçük kullanım açısından da  L koltuk sanırım daha uygun olur diye düşünüyorum.Bunun için öncelikle model arayışına başladım.Nette bir çok site ve model var.Yatsan ile de internette gezinirken karşılaştım.Aslında ismi itibariyle sadece yatak ve uyku ürünleri var zannettim ama öyle değilmiş. Yatsan'ın uyku ürünlerinin yanı sıra çok şık Yatsan oturma grupları  ve koltuklar ile mobilyalar da var.

Süet,deri yada kumaş seçeneklerinin yanı sıra yüzü aşkın renk seçeneği ve istediğiniz ebatlarda oturma grubu alabiliyorsunuz.Yani tamamen kişisel tercihler doğrultusunda ürün alabiliyorsunuz.


Bu oturma grubunu çok beğendim ben.İlk önce inanılmaz rahat duruyor.Ayrıca küçük mekanlar içinde yer tasarrufu sağlar gibi.Ayrıca bebek odası için mobilya ve yatak odası dresuarları da bulunuyor.Mobilya için fikir arayışınız varsa siteye bir göz atın derim.

Mutlu günler...

Ayy Çok Güzel Olmuş Poaçası :)

Herkese merhabalar.Bugün size en son yaptığım poaça tarifini yazacağım.İsmini ben uydurdum:).Zaten tarifi internette bir siteden almıştım ve ora dada tarif ismi benim bulduğum gibi bir şeydi.İsmi neden mi bu? çünkü, yiyen gerçekten ayy çok güzel olmuş tarifini yazar mısın diyor.

Neyse uzatmadan tarife geçeyim.

* 1 su bardağı ılık su
* 1 paket yaş yada kuru maya( ben kuru maya kullandım)
* 1 su bardağı süt ( hafif ılık olsun)
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 yumurta
* 3 çorba kaşığı tozşeker
* 1 çay kaşığı tuz
* Aldığı kadar un

YAPILIŞI

Öncelikle mayayı bir kapta su ile iyice eritiyoruz.Daha sonra hamuru yoğuracağımız kaba maya ile birlikte un hariç diğer malzemeleri karıştırıyoruz.Unu yavaş yavaş dökmeye başlıyoruz.Elimize yapışmayacak kıvamda hani kulak memesi derle ya işte o kıvamda bir hamur elde edene kadar un katıp yoğuruyoruz.Annem kıvam için sakız gibi olsun terimini kullanır hep.Gerçekten hani sakızı çiğnersiniz de yumuşak hali vardır ya hamur o kıvamda olunca çok güzel oluyor. Hamuru yoğurduktan sonra üzerini örtüp 1 saat kadar mayalanmasını bekleyin.

Hamur mayalandıktan sonra hamurdan küçük bezelere alarak ortasını açın ve istediğiniz harç malzemesini koyun.Ben peynirli yaptım.Hatta bazılarını sade yaptım.Küçük oğlum öyle daha çok seviyor. Hazırladığınız poaçaları yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin ve önceden ısıttığınız fırında kızarıncaya kadar pişirin.Benim fırınım eski tiplerden.Öyle 180-200 derecesi falan yok .O yüzden size bir derece veremiyorum.Ama herkes kendi fırınının pişirme ayarını bilir.O kadar yumuşak ve pofidik oldular ki anlatamam.Çok lezzetli olduğu için de hemen bitti.Hatta resim çekmeye fırsatım olmadı.İlk fırından çıkınca instagramda resim paylaşmak için çektiğim foto kaldı.Misafirlerim çok beğendi.Emin olun çok beğenerek yapacağınız bir poaça tarifi.Mutlaka defterinize ekleyeceksiniz.

Şimdiden afiyet olsun...